Favorit girl chapter 1- a normal day became a disaster!

Jag vakna av att min ringklocka ringde,skola idag!
efter en stund går jag upp ur min stora säng och går in i min garderob! jag tar fram en blommig kälnning med ett par svarta ballerina,jag tar sedan på mig lite smycken sedan går jag
in i mitt badrum och sätter på mig lite smink,Foundation & mascara! det fick gå snabbt!
jag sprang sedan ner för trappan och tog ett äpple! och där satt min brosa med några kompisar! jag sucka och gav dom en blick och gick sedan ut därifrån.
jag tog min mobil & min skinnväska & sedan gick jag ut.
Jag gick mot min bil och satte mig in i den,sedan körde jag iväg till min skola! jag satte på musik och titta sedan på klockan! jag hade 20 minuter på mig! ah,det hinner jag tänkte jag.
När jag var framme parkera jag och sprang in i skolan,tog fram mina matteböcker och sprang sedan till mitt klassrum,jag gick tyst in och satte mig på min plats.
Dom flesta titta på mig,men mina kompisar gav mig blicka som typ ''varför e du sen?'' ''har nåt hänt'' ??
jag sucka och gav dom en blick ''att inget har hänt'' dom nicka och fortsatte att jobba.

När klockan ringde så plocka vi undan och tog våra grejer och gick!
vi prata om massor! efter ett par lektioner hade vi lunch! efter det sluta vi.
jag hada tänkt att vara med mina kompisar men då ringde min pappa och sa att jag skulle gå hem så fort jag sluta..
jag fick en dålig känsla,och sa hejdå till mina kompisar.


Jag kom in i huset,gick raka vägen till köket och där stod pappa och min bror. dom titta upp när dom såg mig.
-hej.. sa jag och titta bort
-hej gumman! sa pappa och gav ifrån sig ett konstigt leande
det var tyst en lång stund efter det då min bror Ron sa
-äh! skit i jag säger det bara
du och jag ska bort till mamma! vi ska bo där i några år! så jag sa det! fine!
sa han och sen gick han ut.
min mun formades till ett ''O''
jag börja skrika gapa ,pappa bara stod där och titta jag gick fram och tillbaka och bara babbla och min bror kom och bärde upp mig till min säng och sedan sa han
-PACKA! vi åker i morgon klockan 06.00! så packa! och hålll tyst! du har stått och dampat i 3 timmar! det räcker!
jag gav honom en ''bitchblick'' och sedan gick han bara ut.

Sandras klänning


kommentera gärna eftter mer? :)




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0